Azerbajdzsánban elhunyt személy földi maradványainak Magyarországra szállítása érdekében, halottszállítási engedély szükséges, amelyet a magyar külképviselet állít ki.

A halottszállítási engedélyhez szükséges dokumentumok:

  • Temetői befogadó nyilatkozat Magyarországról;
  • Gépkocsi rendszámát és vezetőjének nevét tartalmazó okirat, amelyben szerepel, hogy a halottat mely határátkelőn keresztül szállítják át;
  • Azeri halotti anyakönyvi kivonat;
  • Halottkémi jelentés
  • Az azerbajdzsáni hatóságok engedélye a halottszállításhoz

Tisztelt Ügyfeleink! A földi maradványok határon történő átszállítása, és különösen a fent említett iratok beszerzése nagy tapasztalatot és szaktudást, illetve nyelvtudást igénylő feladat. Javasoljuk, hogy a halottszállítást egy nemzetközi tapasztalattal rendelkező temetkezési vállalatra bízzák. A nemzetközi halottszállítók számára nem jelent problémát a külföldi iratok beszerzése. Vegyék figyelembe, hogy a magyar temetkezési vállalat munkatársának többszöri kiutazása jelentős többletköltséget okoz!

A halottszállítási engedélyt soron kívül állítjuk ki, de kérjük, a gyors ügyintézés érdekében előre jelezzék, hogy mikor várható személyes megjelenésük a külképviseleten és lehetőleg előre küldjék át faxon vagy emailen az engedély kiállításához szükséges dokumentumokat, hogy az engedélyt előre ki tudjuk állítani.

Itt szeretnénk továbbá felhívni szíves figyelmüket, hogy magyar állampolgár külföldön bekövetkezett halálesetét Magyarországon is anyakönyvezni kell.